« もう終わるけども、四月一日 | Main | セリーグも開幕、阪神8-3巨人 »

Friday, April 02, 2004

祇園枝垂れ

清水寺の特別拝観に行ってみるつもりだったものの、チャリで祇園まで出てみてあまりの人の多さに断念...
というわけで、取り敢えずそのまま円山公園の桜を見てきました。そこで祇園枝垂れのライトアップを撮影したわけですが、夜景撮影の基本「三脚」を忘れてしまいました^^;
で、何とか一番マシだったのがこの写真。絞りを抑えてホワイトバランスを日陰に、この条件で撮影するとシャッタースピードが1/8でやはりちょっとぶれてしまっていますね。まぁ色合いは綺麗に表現できてるからええかなぁ、と。

祇園枝垂れ
▲円山公園、ライトアップされた祇園枝垂れ(2240*1680 644KB)

しかし、本当に人だらけでした。京都の桜は明後日ぐらいまでが見ごろだそうですよ^^

|

« もう終わるけども、四月一日 | Main | セリーグも開幕、阪神8-3巨人 »

Comments

I think the admin of this web page is actually working hard for his site, because here every data is quality based information.

Posted by: David Rohl | Wednesday, May 27, 2015 at 12:58

Superb, what a web site it is! This website provides helpful data to us, keep it up.

Posted by: cute comforters set for girls | Friday, May 29, 2015 at 13:45

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/6004/387559

Listed below are links to weblogs that reference 祇園枝垂れ:

« もう終わるけども、四月一日 | Main | セリーグも開幕、阪神8-3巨人 »